Årsmöte samt information om klubbens och distriktets kommittéer.
Dagen Årsmöte med kommittégenomgångar hade samlat 21 medlemmar. Efter att vi njutit av dagens måltid, smörstekt lax med vitvinssås och tillbehör öppnade president Björn dagens möte.

Innan årsmötesförhandlingarna startade meddelade presidenten att styrelsen beslutat avsätta 25 000 kronor av hinderloppspengarna för att stötta Ukraina. Detta under förutsättning att pengasponsorerna i efterhand godkände beslutet. Så har skett och därför kommer pengarna att slussas utan mellanhänder till Rotaryklubben i Kiev. Ann Haluzova kontaktar sin kontaktperson i Kiev-klubben för att förbereda överföring och för att följa upp behoven. Medlemmar som önskar skjuta till av egna pengar kan sätta in pengar på klubbens bg eller swisha till klubbens vanliga swishkonto. Märk betalningen med Ukraina.

Årsmötesförhandlingarna löpte enligt dagordningen och styrelsen beslutades få ansvarsfrihet. Punkterna om val av ny styrelse och revisorer fick bordläggas eftersom valberedningen ännu inte kunnat bemanna alla poster. Speciellt svårt är det att ta fram förslag till inkommande president för verksamhetsåret 2024–25. Alla vi medlemmar uppmanades att tänka till och gärna stötta valberedningen genom att ge förslag på kandidater.

Efter årsmötet fick klubbens olika kommittéer tillfälle att presentera sina respektive verksamheter och planer. På klubbens hemsida under menyrubriken ”Om Klubben” skall de olika kommittéernas uppdrag och verksamhetsbeskrivningar samlas. Se PR-kommitténs beskrivning via länken PR-kommitté.

Som sista punkt på dagens möte gjorde Mats Håkanson en kort beskrivning av distriktets roll och dess kommittéer. Viktigt att veta är att distriktet är världspresidentens organisation för att stödja klubbarna i distriktet.
Distriktet har flera kommittéer med olika verksamhetsfält. Sammanfattningsvis beskrivs de på distriktets hemsida, se EMPOWERING GIRLS