Bästa Rotaryvänner

Jag vill börja med att tacka för förtroendet att få leda Lomma-Bjärred Rotary Club ytterligare ett år, 2022-2023. Jag ser fram emot att få vara en mer aktiv del av klubben under ytterligare ett år och jobba vidare med att utveckla, förändra och förnya klubben i den takt som vi önskar och orkar med.

Under mitt första år hade jag som mål att vi skulle komma gång med vår verksamhet igen efter i princip 2 års nedstängning p.g.a. av Covid 19. Det börjad bra med att alla smittotal gick ner och vi kunde dra igång våra fysiska möten igen. Men sedan steg sittotalet igen och vi fick återgå till digitala möte igen. Som tur var så sjönk smittotalen igen och vi kunde återgå till fysiska möte igen i en ny lokal.

Hur kommer året att se ut då? Förhoppningsvis så slipper vi Covid 19, men man vet aldrig. Jag har för avsikt att fortsätta där vi slutade förra året. Nu har vi fysiska möte i en fast lokal. Tyvärr så har närvaron varit lite låg. Detta och rekrytering av nya medlemmar är det som jag kommer att fokusera på under året. Har ni någon input gällande varför det är låg närvaro så tveka inte på att kontakt mig. Jag är tacksam för all input, oavsett vad det gäller, som kan driva klubben framåt. Med den lilla omändringen kommittéerna hoppas jag att ska vi ska ännu bättre engagemang som gör klubben ännu mer attraktiv.

Slutligen vill jag bara säga att det ska bli fantastiskt kul att leda denna klubb under ytterligare ett år. Hoppas verkligen att alla ställer upp och drar sitt strå till stacken så vi får ett fantastiskt rotary år och utvecklar Lomma Bjärred Rotary Klubb tillsammans!

Väl mött
Björn Hansson