Måndagen den 6 december genomfördes årets årsmöte med bland annat beslut om ansvarsfrihet för den tidigare styrelsen och val av ny styrelse för kommande verksamhetsår.
Innan mötesförhandlingarna inleddes framförde vår president Björn Hansson ett tack till restaurang Alnarp 9 för den gångna hösten och överlämnade en blomma.

Med detta möte lämnar vi också Alnarp efter en fin höst och återvänder till Bjärred på det nya året. Mer om detta kommer längre fram.

Årsmötesförhandlingarna genomfördes som vanligtvis i rask takt. Den tidigare styrelsen under ledning av Rikard Franz fick ansvarsfrihet för det gångna året och en ny styrelse valdes för kommande verksamhetsår 2022-2023.

Information om den nya styrelsen, som tillträder den 1 juli 2022, kommer att redovisas separat. Mötet beslutade också om en liten ändring i våra stadgar. Information om detta kommer att skickas ut separat till klubbens medlemmar.

Efter att årsmötet avslutats tog Anna Lind från Gleerups/Akademibokhandeln i Lund över och berättade om julens böcker. Detta är ju numera en tradition även om det var första gången som Anna kom till oss, vanligtvis besöker vi ju bokhandeln. Vi fick goda tips om allt från Kerstin Ekman och Klas Östergren till Kalle Lind och Astrid Lindgren.

Listan på boktips finns tillgänglig genom länken BOKLÄNK