Föredrag av Kristin Teleman: Hållbara intraprenörer
President Björn Hansson öppnade kvällens möte och vi kunde alla konstatera att vi var 29 deltagare vilket är nytt rekord sedan återstarten efter pandemin.

Björn informerade om distriktets årsmöte som är digitalt så man kan följa det hemma i soffan.

29 november har vi besök på ESS med vår vänklubb Kongens Lyngby. Mötet börjar redan 14.20 vid Lunds C och avslutas efter ESS-besöket med restaurangbesök i Lund.

Nästa vecka på måndag är det ett samarrangemang med andra klubbar. Kulturkväll med Derek Stanford Hutcheson på Badhotellet, Barsebäckstrand.

Stefan Knutsson berättade kort om distriktets hållbarhetsaktiviteter. Det första varje klubb kan göra är att utse en kontaktperson för hållbarhet.
SE Stefans bildspels via länken BILDSPEL1

Därefter var det dags för kvällens huvudtalare Kristin Teleman att berätta om hennes arbete på Almi med föredraget ”Hållbara intraprenörer”.
270 små och medelstora företag har gått igenom hållbarhetsprojektet Framtidsgeneratorn. Projektet syftar till att stärka företagens affärer genom att visa att det finns vägar framåt som är betydligt mer hållbara än de gamla lösningarna. Därigenom stärks företagens möjligheter till hållbar och lönsam utveckling. Resultaten bedöms som mycket lyckade.

Gro Harlem Brundtland kommissionen definierade hållbar utveckling som
”Hållbar utveckling är en utveckling som tillfredsställer dagens behov utan att äventyra kommande generationers möjligheter att tillfredsställa sina behov.”
Se Kristins bildspel via länken BILDSPEL2