Att skala ett bolag och digitalisera en trög bransch: Föredrag av Henrik Jarl
President Björn Hansson hälsade alla hjärtligt välkomna. Speciellt välkomna var Henrik Jarl, kvällens föreläsare, och Kjell Randow vår nyaste medlem.
Björn informerade vidare om att vi ska hålla utkik i våra mailboxar då det kommer en kallelse till ett medlemsmöte där vi beslutar om årsavgift och klubbmötesavgift för nästkommande Rotaryår

Kvällens föredragshållare Henrik Jarl berättade om hur man skalar och digitaliserar en trög bygg och fastighetsbransch. Som VD i företaget OurLiving har man startat sin resa mot att hjälpa kunder skapa smarta hem. Man har även köpt Solarfuture och kan då erbjuda riktigt smarta digitala lösningar för att hålla koll på sin(a) anläggningar.

Henrik, som är Bjärredsgrabb men nu boende i Borgeby, har tillbringar många år som spelare och tränare/ledare i BIF och HK Ankaret. Han var också med och startade Bjärredsloppet som brukar gå av stapeln i början på juni. Henrik ”lovade” att eftersom Lomma hinderlopp är ett lite lättare hinderlopp avsett för hela familjen så ser vi förhoppningsvis honom på startlinjen den 9 september.

Henrik delade också med sig av sina ledarskapsfunderingar. Tillitsfullt ledarskap har blivit inne. Man arbetar för att grupper och eller medarbetare fattar bättre beslut än vad man själv skulle gjort. Det är ju säkert så i de allra flesta fallen. Och sist men inte minst så är det viktigt att bygga kulturen. Frågan är hur. Men det kanske blir en annan föreläsning till hösten.