Sydsvenskans reporter i Lomma: Föredrag av Mats Amnell
Ännu en gång var vi ca 35 deltagare. Jättekul att träffa så många.

President Björn Hansson hälsade oss alla välkomna och speciellt välkommen var kvällens föredragshållare Mats Amnell.

Stellan Larsson informerade om att vi fick sändningstid under guvernörens Wednesday Night Live. Stellan berättade om vår insamling för Ukraina och sedan fick vi återigen träffa Rost Lukach och även presidenten i Kiev Capital RC Lesia Dzhadan. Återigen ett gripande litet reportage från Ukraina. Ni kan lyssna på hela WNL här: https://rotary2390.se/page/senaste-wednesday-night-live:, Stellan och Kiev dyker upp ungefär efter 33 minuter.

Gunnar Larsson informerade att nästa möte med vår vänklubb Kongens Lyngby är på gång. Den 6 juni är vi välkomna att besöka Dyrehavsbakken tillsammans med våra vänner. Lite karuseller, pilsner och goda vänner.

Plus i kanten för vår president som för första gången kom ihåg att starta dragningen i vinlotteriet utan påminnelse. 😊

Därefter var det dags för Mats Amnell, vår egen reporter för Lomma kommun på Sydsvenskan. Intressant var att nästan ingen under 65 år var papperstidningsprenumerant. Mats skriver många intressanta artiklar om viktiga ämnen. Mycket av idéerna till artiklar kommer från kommunens loggar över inkomna ärenden, viktiga händelser t.ex. val samt information från personer som hör av  sig.
Mats försöker hålla artiklarna på en informativ nivå men med en personlig touch och utan att gå för hårt åt människorna som är berörda. I många fall är ju sanningen mångfacetterad och beroende av från vilket håll man belyser frågan.
Stort tack till Mats som hjälper oss att förstå vad som händer i kommunen.