Framtidens hållbara och cirkulära jordbruk......: Föredrag av Philip Stankovski
35 förväntansfulla deltagare på måndagens möte. Även denna gång hade vi ett par trevliga gäster med en härlig bakgrund. Kul att få prata med dem.

President Björn Hansson hälsade alla välkomna och påminde om att alla måste anmäla sig så att köket kan planera antalet rätter.
Björn påminde om distriktskonferensen som man anmäler sig till här: https://rotary2390.se/event/distriktskonferensen-1/
Björn hade glädjen att få hälsa en nygammal vän tillbaka som medlem. Hans Persson är nu medlem igen tack vare att vi ändrade tillbaka till måndagar.

Sedan fick Harald Selvander chansen att berätta lite om sig själv, sin familj och sina goda gärningar under tre välfyllda minuter.

Huvudtalaren idag var Philip Stankovski som på ett engagerande sätt berättade om ”Framtidens hållbara och cirkulära jordbruk”. Philip berättade om en ny produkt som håller på att lanseras som gör att man automatiserar inomhusodling av grönsaker. Man sparar cirka 295 liter vatten per kilo sallad och man sparar in stora arealer mark som kan användas för andra och förhoppningsvis bättre ändamål. Detta tack vare en smart lösning med 55 meter långa fabrikslinjer där man odlar vertikalt och hydroponiskt. Spännande framtid.