Paulssons Fastigheter - en aktiv samhällsbyggare: Föredrag av VD Ewa Folkesson
Våran Eva Johnsson berättade om sin resa. Imponerande vilka erfarenheter hon samlat på sig. Industriell försäljning med 100-150 resdagar om året. Projektledning och chef på Merkantil Data. Chef för ett större västkustområde på Previa företagshälsovård och sist men inte minst så arbetar Eva nu med finansiering på ALMI Skåne.

Dagens föredragshållare, Ewa Folkesson, fick tillfälle att prova klubbens nya headset och trådlösa bildväxlare. Ewa är VD på Paulsson fastigheter sedan 2019 när andra generationen Paulsson tog över bolaget. Företaget har 28 fastigheter i Lund, Hjärup och Löddeköpinge/Vikhög. Ytan är på 55.000 kvm och består av 50% kommersiellt och 50% bostadsbestånd. Man har tre affärsområden: Fastighetsutveckling och projekt, Bostadsförvaltning och uthyrning och Kommersiell förvaltning och uthyrning.

Den kommersiella uthyrningen har haft en tuff tid med konkurrens från köpcenter och corona-pandemi. Företaget har hjälpt sina kunder genom att halvera hyran under pandemin. Hälften har finansierats av Paulsson fastigheter och hälften av staten.

Framgent kommer man fortsätta att arbeta tillsammans med sina kunder för att hitta bra utvecklingsmöjligheter som gynnar kunderna.

Paulsson fastigheter vill vara en aktiv partner i utvecklingen av stadskärnorna. En trygg och säker stadskärna som det är lätt att ta sig till och från under olika tider på dygnet. Ett rikt kulturutbud är en allt viktigare del av en levande stad. Slutligen visade Ewa en mängd projekt som Paulsson fastigheter är involverade i. En spännande framtid.

Som vanligt bjöd Bjerreds Station på mycket god mat. Pluma från svensk rapsgris, rostad kål, hasselnötter, sky och kokt potatis.