EGO-föredrag av Jonas Hagren
Vår president Björn Hansson inledde mötet med att hälsa oss välkomna och ge några korta blänkare om vad som är på gång.

Den 29 november har vi ett mycket intressant och ganska unikt besök på ESS. Vår vänklubb, Kongens Lyngby, har inbjudits vilket ger möjlighet att ha utbyte även med dem. Aktiviteten startar redan kl. 15 och avslutas med gemensam måltid. Mer information kommer.
Vid förra tisdagens klubbsamråd diskuterades bland annat dag för klubbmöte. Ett enigt samråd föreslog styrelsen att besluta om att flytta tillbaka klubbmötena till måndagar från och med årsskiftet. Klubbsamrådet tyckte också att det är fortsatt viktigt att vi visar att vi tycker det är kul att gå på mötena och träffa varandra. Just nu har vi cirka 50 % närvaro. Det har vi varit historiskt också men då var vi några fler medlemmar i klubben.
Avslutningsvis är planen att från nästa möte/månad kommer kommittéerna att presentera sitt arbete lite kort. Tanken är att varje kommitté ska kunna få berätta åtminstone en gång per halvår.

Sen var det fritt fram för Jonas Hagren med sitt EGO-föredrag. Ett intressant yrkesliv presenterades och lite kortfattat kan man säga så här om Jonas.
Den flygande VVS-ingenjören, regionchefen, VD’n, silikatfärgsexperten, mineraliskt byggnadsskydd och nu egna företagaren med ColNor. Spännande och intressant resa. Sätt er gärna med Jonas så berättar han mer.