Föredragshållare var Mathias Olsson, Söderberg & Partners och hans föredrag hade rubriken: Vad händer på de finansiella marknaderna.
Efter några veckor med digitala möten var vi nu tillbaka på Bjerreds Station med fysiskt veckomöte. Klubbens president Björn Hansson hälsade föredragshållare, gäster och medlemmar mycket välkomna. Vi var denna gång 25 deltagare.

CG Olofsson informerade om besök i andra klubbar för information om Rotary Doctors och Empowering Girls.

Stellan informerade om Zoomföredrag på Lunds Rotaryklubb av Kristian Gerner om ”Sovjetunionens skendöd och det moderna Östeuropa”.

Christer Clemensson hade för ett tag sedan fyllt jämnt och uppvaktades traditionellt med en gåva som han skänkte vidare till Rotary Doctors.
Vid våra fysiska möten har vi tagit upp traditionen att ha ”miniego” föredrag. Denna gång var det Rikards tur. Rikard redogjorde för sitt yrkesliv och sina roller där ett genomgående tema har varit automation.

Dagens föredragshållare Mathias Olsson har tidigare varit medlem av vår klubb. Han är nu medlem i Malmö-Möllevången. Rubriken för föredraget är ”Vad händer på de finansiella marknaderna”. Med en bakgrund i olika banker, däribland Färs&Frosta i Lomma, är han sedan tre veckor tillbaka som rådgivare på Söderberg & Partners.

Mathias hade en genomgång av olika placeringsalternativ och hur man kan taktiskt blanda baserat på den egna individens eller organisationens förutsättningar. Baserat på hur ekonomin utvecklas ur macroperspektiv tog han oss sedan vidare i utvecklingen på aktier, räntor och valutor.

Föredraget avslutades med en gemensam diskussion och frågestund där vi som åhörare fick vädra våra uppfattningar.
Logga in på medlemssidorna så kan du via länken MATHIAS BILDER ta del av bilderna som Mathias visade vid föredraget.