Julius – ”förband till Rolling Stones 1965” – Vad hände sen? Föredrag av Julius Malmström
I vanlig ordning serverade Bjerreds Station läcker mat. Denna gången bjöds det på rödtungsfilé med tillbehör.

President Björn Hansson hälsade alla välkomna och speciellt välkommen var vår föredragshållare Julius Malmström.
Julius hade lockat många besökare så det var fullt i lokalen. Jättekul.

Gunnar Larsson gav oss en intressant 3-minutare som började i Teckomatorp och slutade i Bjärred. Vill ni veta mer så får ni fråga honom. 😊

Eftersom vi var många gäster så passade Stefan Knutsson på att ge lite pitchar om vad Rotary är och varför vi är medlemmar. Dessa dyker upp på annat sätt i en snar framtid.

Bo Stefan Julius Malmström är född 1949 i Alnarp. Läser man Wikipedia så är Julius en svensk nöjesentreprenörteaterchef, tidigare diskjockeyprogramledare och rocksångare.

Under hans berättelse så framgick att han haft många fler roller i Svenskt och Skånskt nöjesliv. Det senaste arrangemanget som nu äntligen blir av är Grease på turné, flyttad 6 gånger p g a pandemin. Men nu äntligen blir det av.

Julius och andra privatteatrar hade det motigt i pandemiupptakten. Det visade sig att kulturdepartementet inte visste att det utöver offentligt finansierad kultur även fanns privata initiativ. Men skam den som ger sig, nu vet dom.

En kort resumé skulle kunna se ut så här: Little Dipper Organization, förband till Rolling Stones, diskjockey från 69-86, startade första diskoteket 69, Smyg In, Julius Platthandel, första konserten med Wings 1972, favoritinstrumentet är harpa, familjen driver nu nöjesteatern. Vill ni läsa mer kan ni göra det här: http://juliusproduction.se/historia/

Glöm inte att anmäla er till klubbens jubileumsfest.