Jag tänker tillbaks på 2020 som ett märkligt år......

Det var en hel del som inte blev som det var tänkt, men det var också många saker som blev bra. Att träffas på måndagar blev inte så bra, men att kunna fortsätta med digitala möten blev riktigt bra! Att åka utomlands var inte att rekommendera, men vilka fantastiska resor och upplevelser vi hade i Sverige. Ett nytt ord skapades: Hemester. Att träffa vänner blev begränsat, men vi har fått mycket värdefull till med våra närmsta istället.

I en besvärlig situation kan man välja att se det negativa eller att försöka se det lilla positiva som finns i det. Själv är jag tyngd av allt negativt och tänker att jag vill fokusera på det som har varit bra under 2020. Jag vill minnas ett väldigt fint möte i Alnarpsparken, visst det blev bara ett under våren, sommaren och hösten. Men vad roligt det var att få träffa er alla då.
I skrivandets stund har EU godkänt vaccin så nu tror jag på ett 2021, där vi kommer att kunna börja träffas igen. Det skall verkligen bli roligt att få se er alla igen, fysiskt. Jag gillar verkligen tanken på våra goda middagar på Långa Längan och de samtal vi har runt borden. Snart, snart, är vi där igen.

Jag gläds åt att vi alla har lyckats hålla kontakten via våra nätmöten. Det är så många Rotaryklubbar som inte lyckats med detta och där klubben helt enkelt ”tagit paus”. Så valde inte vi att göra!
Slutligen, vilka föredrag vi haft. Jag tycker att nivån på föredragshållarna och typen av föredrag har varit helt enastående. Inför varje måndagsmöte ser jag med glädje fram emot att få lyssna på ett föredrag, där jag känner att innehållet är relevant, intressant och lärande. Ett stort tack till alla ni som hittade alla dessa fantastiska föredragshållare.

Nu önskar jag er alla ett fantastisk julfirande och en avkopplande nyårshelg. Själv blir vi färre än vanligt på julafton, men det positiva är att det blir mindre tid till matlagning och mer tid till att träffas, spela spel och prata.

Ser fram emot att få träffa er alla i 2021!

Rikard