Sjöräddningssällskapet – en ideell förening som räddar liv. Ett föredrag av Emil Nordström
Vår president Rikard hälsade medlemmar, gäster och föredragshållare välkomna till mötet. Vi var 23 deltagare inklusive tre gäster.

Efter sedvanlig rundfråga om besök i andra klubbar och föredrag överlämnade presidenten ordet till föredragshållaren.

Föredrag: Sjöräddningssällskapet – en ideell förening som räddar liv (Se länk till videoinspelning nedan)
Föredragshållare: Emil Nordström

Emil Nordström från Sjöräddningssällskapets station i Lomma höll ett mycket uppskattat föredrag om deras verksamhet, både som rikstäckande organisation och lokal räddningsstation på orten. Sjöräddningssällskapet har en spännande historia och har sedan starten 1907 utvecklats enormt vad gäller storlek, verksamhet och betydelse för sjösäkerheten runt våra kuster och större insjöar.

Emil är en 25 aktiva sjöräddare i Lomma. Han har varit aktiv sedan 2005.

Totalt i Sverige är man ca 2300 och av dessa är det drygt 250 som har beredskap.

För att ta del av videoinspelningen av föredraget klick på LÄNKEN