ROTARYS UNGDOMSUTBYTE - En möjlighet för alla ungdomar

ROTARYS UNGDOMYTBYTE är en stiftelse utan vinstsyfte.
Den största delen av vår verksamhet sköts ideellt av Rotarymedlemmar runt om i landet. Rotarys Ungdomsutbyte är ett av Rotary Internationals prioriterade verksamhetsområden.

- Är du 15-17 år och vill vara utomlands ett helt år?

Många ungdomar väljer varje år att åka som utbytesstudent med Rotary och tillbringa ett helt år utomlands. Som utbytesstudent bor du i familjer och går i motsvarande gymnasieskola. Du lär känna en ny kultur, får massor av nya vänner och lär dig ett språk. Din familj delar din erfarenhet genom att ta emot en utländsk utbytesstudent under samma tid som du är utomlands. Möjligheten är öppen för alla ungdomar i Sverige. Det är inget krav på medlemskap i Rotary.

Tag chansen till ett oförglömligt år!

ROTARYS SOMMARUTBYTE
Är du sugen på att åka utomlands några veckor?
Rotarys Sommarutbyte, för dig som är utåtriktad och flexibel, och vill åka till ett annat land under några sommarveckor. Vi matchar ihop dig med en utbytesstudent i något av våra utbytesländer. Ni bor lika länge hos varandras familjer. Du får genom värdfamiljen uppleva en ny kultur, träffa nya vänner och träna språk. Sommarutbytena är öppna för alla i åldern 15-18 år. Det är inget krav på medlemskap i Rotary.

Våga något nytt – sök till Rotarys Sommarutbyte!

GEORGIASTIPENDIET
Studera på college i Georgia, USA under ett år!
Ett 80-tal utländska studenter tilldelas stipendier årligen sedan 1946, sponsrade av Rotaryklubbarna i Georgia, USA. Stipendierna omfattar terminsavgifter, läromedel, kost och logi på campus samt ett mindre omkostnadsbidrag. Ta chansen att studera ett år i USA, och få dessutom ett oslagbart internationellt nätverk som du har nytta av hela livet.
Sökande skall vara född tidigast 1995-08-01 och senast 2002-07-31 för att komma ifråga för stipendium läsåret 2020-2021, det vill säga vara lägst 18 och högst 24 år när studieåret börjar 1 augusti (inget undantag!). I motsats till de flesta andra Rotarystipendier är Georgiastipendierna öppna även för barn till Rotarianer.
Du ansöker senast den 15 augusti 2019 för läsåret 2020-2021.

Är du intresserad kontakta oss på följande e-mail adress: lomma-bjarred@rotary.se