Purity Distillery - Ett företag med egen smak; Föredrag av Mathias Tönnesson
Se inspelat föredrag via denna länk VIDEOLÄNK

Vår president inledde webbmötet med att hälsa dagens föredragshållare Mathias Tönnesson, övriga gäster och medlemmar mycket välkomna. Mötet hade samlat så många som 30 deltagare.

Speciellt välkommen var Nils Christerson som valdes in i klubben den 2 november. Han hälsades välkommen med en mycket varm applåd. Rikard kommer under veckan att besöka Nils för att överlämna nål och andra saker som ingår i välkomstpaketet.
Presidenten lämnade sedan över ordet till föredragshållaren Mathias Tönnesson

Rubrik: Purity Distillery - Ett företag med egen smak
Föredragshållare: Mathias Tönnesson

Purity Distillery är ett familjeföretag med passion för kvalitet, hållbarhet och oförglömliga smaker. De värdesätter gamla traditioner och destillerar med stort tålamod deras sprit på Ellinge Slott. Det är därför Purity´s Vodka har vunnit över 239 internationella priser – och de har samma målsättning för deras övriga produkter! Numera har Purity inte bara vodka utan även gin i sitt sortiment. En av ginsorterna har precis vunnit VM-guld!
Läs vad Sydsvenskan skriver via länken till SYDSVENSKAN

Mathias Tönnesson, som är VD och Master Blender på företaget inledde med att berätta att företaget startade sin verksamhet på Ellinge slott 2007. Han delade in företagets utveckling i två kapitel.

Kapitel 1 är åren 2011-2017 då man jobbade ganska kortsiktigt med att sälja vodkan Purity. Huvudsaklig marknad var USA.
Kapitel 2 inleddes när nuvarande ägare gick in i företaget. Man utvecklade då en helt ny affärsstrategi och satsade på att bredda sitt produktsortiment. I linje med den nya affärsstrategin ändrade man också namn på företaget till Purity Distillery.

Via denna VIDEOLÄNK kan du se och höra hela föredraget