Lomma-Bjärred Rotary Clubs stipendium för förtjänstfullt arbete med ungdom i Lomma kommun utdelat

Måndagen den 24 juni i samband med presidentskiftet delade Lomma-Bjärred Rotary Club ut klubbens stipendium för förtjänstfullt arbete med ungdom i Lomma kommun. Stipendiet är instiftat för att uppmärksamma och uppmuntra personer som på ett entusiastiskt sätt engagerar sig i att skapa sysselsättning för ungdomar och utför ett värdefullt arbete i det tysta.

Lomma-Bjärred Rotary Club har beslutat att 2018-2019 års stipendium på totalt SEK 10 000 tilldelas tre unga engagerade ledare:

Amanda Borggren tilldelas SEK 5 000. Amanda arbetar som körledare för barn mellan 8-12 år. Hon har skap at en miljö där barn utvecklas och skapar sina egna erfarenheter. För Amanda är musik som en bro, som binder samman människor.

Ellen och Elsa Egonsson tilldelas tillsammans SEK 5 000. Ellen och Elsa är engagerade tränare för Bjärreds Gymnastikförenings breddgrupp. De har utvecklat en mycket uppskattad träningsstruktur i sin grupp, något som ställer stora krav på planering, anpassning och annorlunda träningsupplägg.
Foto: Jörgen Mårtensson