I strålande sol hemma hos Jörgen samlades vi till presidentskifte och utdelning av stipendier till årets stipendiater. Med på mötet hade vi också medlemmar som i stället valt att delta i mötet via Teams
Rikard inledde med att hälsa alla välkomna. Ett speciellt tack riktades till värdparet Jörgen och Siv Mårtensson som upplät sin altan, trädgård och sitt hus för att genomföra mötet.

Speciellt välkomna var årets Rotarystipendiater. Vi hade många ansökningar och många mycket kvalificerade. Det var så tufft på upploppet att vi beslöt att dela ut två stipendier på vardera 5000 kronor.

Stipendiaterna är:
Thea Hansson Lindsjö, Föreningen HK Ankaret för sitt mångåriga och uppskattade engagemang.
Oliver Holmström, Bjärreds Innebandyklubb för sitt starka ledarskap.

Förutom värdebeviset på 5000 kronor fick de blommor, applåder och ett stort lycka till med sina fortsatt viktiga insatser i ungdomsverksamheten.

Presidenten Rikard passade också på att dela ut två utmärkelser i form av PHF:er till Marie Nilsson och Stellan Larsson.

Så var det dags för Rikard att tacka för sig och sitt år som president - ett år som präglats av pandemin mer än vad han kunde ana. Ett år som ändå varit ett föränderligt/utvecklande år med hög närvaro och engagerade medlemmar i linje med Rikards tema.

Presidentkedjan lämnades över till Björn Hansson som tackade för Rikards arbete som president i en turbulent tid. Han tackade också för förtroendet att bli president som sannolikt blir under en 18 månaders period.
Som president blir de första uppgifterna att återupprätta och förnya mötesformerna. Vi behöver träffas igen men ändå hålla öppet för digitalt mötesdeltagande. Inte att förglömma att vi fortfarande har pandemin som en skugga över oss. Hör gärna mer av Björns planer som president via länken  <<<<<<VIDEO>>>>

Jörgen tog också foton i samband med presidentskiftet och stipendieutdelningen. Fotona hittar du via länken <<<<FOTON>>>>