Malmö FF - en framgångsrik klubb inte bara på planen
Vår president hälsade medlemmar och gäster välkomna till klubbens digitala möte och föredrag. Speciellt välkommen var kvällens föredragshållare Niclas Carlnén, VD i Malmö FF.

Besök i andra klubbar - Stefan Knutsson genomför nu sina guvernörsbesök i distriktets 58 klubbar. Senaste besök var i Bjuv. Mycket fokus läggs nu på att peppa klubbar för att komma igång efter våren med Corona.
Vi påminns om att swisha 20 kronor till klubbens konto för varje digitalt föredrag som vi deltar i. Swisha gärna en hundralapp för fem föredrag så reducerar du swish:s transaktionskostnad. Pengarna går till klubbens hjälpverksamhet
Den 24 oktober är det "World polio day" som klubben planerar att uppmärksamma
Den 12 oktober har vi guvernörsbesök av klubbens medlem tillika guvernör Stefan Knutsson
Efter en utvärdering av olika platser/alternativ för fysiska veckomöten har vi landat i Bjärehovskolans matsal. Den 2 och 23 november planerar vi att ha två första fysiska möten i klubben sedan Coronapandemin startade. Den 2 /11 planerar vi dessutom att ta in en ny medlem.
Den 7 december planerar vi ytterligare ett fysiskt möte då med årsmöte, klubbsamråd och enkel julfest.
Juris har varit sjuk och legat på sjukhus men är nu hemma igen. Han önskades samfällt ett varmt lycka till och en snabb återhämtning.
Slutligen uppmanade Rikard alla att fundera och jobba aktivt med medlemsrekrytering. Vi är en intressant klubb med fin gemenskap som säkert många skulle vilja vara en del av. En ny medlem finns kanske närmare dig än vad du först kunde ana.

Kvällens föredrag har rubriken "Malmö FF och samhället". Rubriken anspelar på MFFs roll både på och utanför fotbollsplanen.
Niclas Carlnén rekryterades som VD till MFF 2014 för att i första hand sanera ekonomin. Efter ett antal framgångsrika Europaäventyr har rollen blivit en helt annan. Han leder nu en klubb med en tydlig värdegrund, som inte bara syns i lagets framträdande på plan utan också avspeglas i insatser i samhället. Samhällsengagemanget berör inte bara Malmö utan i stort sett hela Skåne.
Det finns en uttalad ambitionsnivå som återspeglas i någar meningar som Niclas använde.
Klubben, klubbens funktionärer och klubbens spelare ska vara förebilder
Samhällsengagemanget är en mycket viktig del i verksamheten för att få framgångar som fotbollslag
vi ska inte lägga rälsen utan köra loket

Ta del av hela Niclas föredrag genom LÄNKEN där han lyfter fram den samhällsnytta som klubben åstadkommer men som inte syn så mycket i press och media.