Annika Sällvik berättar om sin mission i Beirut efter explosionen den 4 augusti

Vår president Rikard inledde med att hälsa alla välkomna, medlemmar såväl som gäster och föredragshållare.
Inga besök i andra klubbar noterades.
Den 24/10 är det "World Polio Day". Vår klubbs bidrag för att uppmärksamma dagen är ett förslag till evenemang tillsammans med Burlövsklubbarna i deras möteslokal i Burlöv centrum.  Förslaget har skickat på remiss till klubbens styrelse. Presidenten återkommer med medlemsinformation kring ativiteten.
Nästa måndag den 12 oktober är det guvernörsbesök av vår egen medlem Stefan Knutsson.
Två fysiska medlemsmöten med föredrag är planerade till den 2 och 23 november. Mötena kommer att bli i Bjärehovskolans matsal. Dukning och sittning kommer att vara "coronasäker"
Rikard lyfte också fram behovet av initiativ kring medlemsrekrytering. Här kan alla bidra. Vid mötet den 2 november kommer Nils Christerson att väljas in.

Efter denna inledning introducerade Rikard dagens föredragshållare.

Annika Sällvik berättade om sin mission i Beirut efter explosionen den 4 augusti.
Med personliga bilder från uppdraget i sig, men även tankar reflektioner om att få möjligheten att vara på uppdrag och att sedan komma hem till trygga Sverige igen.

Annika arbetar till vardags som verksamhetutvecklare på LRF Skåne, men Annika finns oxå med i MSB personal pool som miljöexpert och på uppdrag av MSB har Annika tidigare varit i Jordanien, Kenya och Sudan.

I grunden är Annika byggnadsagronom, engagerad i frivilligförsvaret i allmänhet och just nu extra i Lottorna, med stort intresse för miljöfrågor samt  tror på hjälp till självhjälp och anser att demokrati är värd att försvaras.

Tyvärr kom inte inledningen av Annikas föredrag med i inspelningen men ta del av föredraget via LÄNKEN