Kvinna och entreprenör - Går det ihop: Föredrag av Annette Wendin
Klubbens president Björn hade meddelat förhinder pga snuva och ersattes av Stellan Larsson. Mötet inleddes sedvanligt med att hälsa föredragshållare, gäster och medlemmar välkomna. Vi var sammanlagt 25 deltagare.

Vår nyintagne medlem Henri Gossé fanns på plats så vi fick tillfälle att hälsa honom välkommen med Rotarynål och lite faktaunderlag om vår klubb. Henri berättade om hur hans namn skulle uttalas men också hur det kunde uppstå missförstånd pga av namnet. Henri kommer i sitt kommande EGO-föredrag att berätta mer om sig själv och hans bakgrund.

Annette Wendin, VD, projektledare och förändringsledare på INstant INfusion var dagens föredragshållare. Med utbildningsbakgrunden civilingenjör arbetar hon nu med helt andra verksamheter. I föredraget delade hon med sig erfarenheter av sina 20 år som företagare, sina insikter från projektet Equal Business Growth och hur man reser sig igen när allt faller.

Statistiken om framgångsrikt kvinnligt entreprenörskap och ledarskap jämfört med motsvarande manligt talade tydligt för det kvinnliga. Informationen, som för många av oss inte var känt, ledde till både diskussion och eftertanke.