LOMMA-BJÄRRED ROTARY CLUB DELAR UT STIPENDIUM

Nu öppnar vi för ansökan och nominering till vårt stipendium på 5000 kr som delas ut varje år. Stipendiet är instiftat för att uppmärksamma och lyfta fram personer som med entusiasm och engagemang bidrar till att skapa aktivitet och sysselsättning för barn och ungdomar i Lomma kommun.

Exempel på tidigare stipendiater:
2019 Elsa o Ella Egonsson, Bjärreds Gymnastikförening
          Amanda Borggren, körledare ABF Lomma
2018 Hilma Nilsson i Bjärreds Volleybollklubb och Sebastian Novak i
          Bjärreds Optimistjolleklubb
2017 Jessica Björk Companiet Show Sport Club
2016 BK Envig, Friskis & Svettis och Lomma Folketshusförening för deras arbete med ensamkommande ungdomar.
Stipendiet har delats ut sedan mitten av 90-talet och ovan bilder visar 2019 års stipendiater.

Skriv en kort beskrivning av dig själv eller av den du vill nominera. Din ansökan/nominering vill vi ha senast den 15 april 2020. Den skickas antingen till Lomma-Bjärred Rotary Club, Harald Selvander , Norra Västkustvägen 28,  23737 Bjärred eller via e-post till
lomma-bjarred@rotary.se