Klubbens Julfest
I tisdags var vi ett 40-tal medlemmar med respektive som hade trevligt på klubbens julfest. Traditionsenligt träffades vi i Långa Längan och fick ta del av deras läckra julbord.

Det var luciadagen och kvällen inleddes därför med ett mycket trevligt luciatåg med elever från en montessoriskola. Ett mycket uppskattat inslag.

Sångledare var Rikard och med van hand lotsade han oss genom vishäftet när vi intog våra drycker.

Ett nytt inslag var dans kring det dukade bordet. Med Han Persson vid dragspelet och Anders Nyquist sjöng vi julvisor samtidigt som vi fick tillfälle att ska ner maten vid långdansen.

Naturligtvis hade vi utlottning av medtagna priser liksom all lottning har vissa mer tur än andra men det verkade som de flesta par fick med sig något pris när kvällen var slut. Överskottet från lotteriet går till välgörande ändamål.

Ett stort tack till Sven och Nils som hållit i planeringen och genomförandet samt även till övriga och oss alla som hjälpte till att få en glad julfest.