Industri 4.0, IoT och Digital Twins, vad är det och hur hänger det ihop? Föredrag av Sven Ferdinandsson
Vår president Rikard hälsade medlemmar och gäst, Bengt Widén välkommen till dagens möte. Dagens föredragshållare är klubbens egen medlem Sven Ferdinandsson.

På frågan om besök i andra klubbar berättade guvernör Stefan om uppföljningen med AG som nu sker för att stötta klubbar under coronapandemin. Stellan berättade om de fem utbildningswebbinarier i ClubRunner som pågår. Stort deltagande med drygt 70 personer på varje avsnitt. Webbinarierna spelas in och kan därför ses i efterhand via länk på distriktets hemsida.

Rikard lämnade sedan över till Sven. Sven startade SQL Systems som nu är ett företag på ca 20 personer. Man är konsulter inom b.la. områdena Enterprise Asset Management och Digital Twins.

Rubriken för föredraget är: Industri 4.0, IoT och Digital Twins, vad är det och hur hänger det ihop?
Sven gick igenom begreppen och visade hur de hänger ihop. Ger också lite exempel kring Digital Twins. Han kom framförallt att sätta in detta i industrins perspektiv, kanske inte så mycket kring den privata sfären.

Se inspelningen av föredraget genom att klicka på LÄNKEN