Vilken fin dag det blev när nästan 600 deltagare, funktionärer, sponsorer och föreningar hade kul längs Lomma Beach.
Vårt lopp drar nu till sig mer och mer av annan verksamhet i kommunen och det är ju toppenkul. Det betyder att vårt lopp har satt sig på kartan. Det ger oss också kraft att ta tag i nästa års lopp.

Vi är ett tio-tal kommittémedlemmar som har använt erfarenheter från tidigare år och fått till ett bra lopp med många sponsorer.
Friskis bygger med lite hjälp av ett par från klubben upp en bana bestående av 28 kul och utmanande hinder.
Ett femtiotal funktionärer från vår klubb och Friskis & Svettis hjälper under dagen till med att se till att alla deltagare får en bra upplevelse.

Se Juris eminenta bildspel från loppet via länken BILDSPEL_LOPPET

Ett par funktionärer hjälper sedan till att plocka ner banan igen och på söndag kväll ser det ut som det alltid gjort längs banan. Inte ett spår av att det sprungit massor av människor längs stranden dagen innan.
Det är riktigt imponerande.

Nu riktar jag ett stort tack till alla er funktionärer som på olika sätt var med och bidrog till att loppet blev en succé i år igen.

Se Juris eminenta bildspel från funktionärsinsatserna via länken BILDSPEL_FUNKTIONÄRER.

Våra sponsorer, som ni ser på bilden nedan, bidrar till att vi gör ett bra överskott även i år. Ett stort tack även till er.

Nu är det upp till oss i klubben att hitta projekt i kommunen så att överskottet gör livet lite lättare och roligare för de som behöver det allra mest.

Tack för detta året
önskar årets hinderloppsgeneral