Elonroad - För Framtidens Transporter; Föredrag av Karin Ebbinghaus

Se inspelat föredrag via denna länk VIDEOLÄNK

Vår president Rikard hälsade dagens föredragshållare Karin Ebbinghaus, övriga gäster och medlemmar mycket välkomna.
Vi är flera som saknat de återkommande treminutarna från medlemmar. Nu kommer de att återinföras och Rikard började med att berätta om sig själv.

Efter denna inledning introducerade presidenten Karin Ebbinghaus som dagens föredragshållare. Karin är jurist  och har som sådan jobbat som advokat, hade några mellanår på Almi Invest Green Tech innan hon i mars i år anslöt sig till uppstartsföretaget Elonroad. Karin är Lommabo vilket gör det extra roligt att komma till vår klubb och berätta om den satsning som Elonroad nu gör. En möjlighet och ett bidrag för att lösa klimatfrågan.

Rubrik: Elonroad - För framtidens transporter

Föredragshållare: Karin Ebbinghaus

Elonroad är ett högteknologiskt elvägskoncept. Laddningen sker automatiskt och fungerar för alla typer av elektriska fordon;  i parkeringsläge och vid körning. Elonroad utökar körområdet och minskar behovet av stora och tunga batterier.

Systemet bygger på en ledande skena som placeras ovanpå vägen. Den skickar signaler upp till det aktuella fordonet och ansluts med hjälp av glidkontakter. Skenar är endast aktiv när den täcks av ett fordon och gör den därför säker i stadsmiljöer.

"Vår vision är att elektrifiera hela transportsektorn och lämna fossila bränslen bakom oss. Vi är övertygade om att det är möjligt att minska koldioxidutsläppen från transportsektorn."

Via denna VIDEOLÄNK kan du se och höra hela föredraget